Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa

  • Sprawy
  • Rejestry
  • Branże
  • Kategorie
  • Zatrudnieni
Sprawy

Komisja Zdrowia (Posiedzenie nr 12)

13 lutego 2020
Temat: rządowy projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów (druk nr 210).
  • Obecność na posiedzeniu

Ustawa o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw

Zgłoszenie zainteresowania pracami nad ustawąMinisterstwo Finansów

23 września 2019
  • Przedmiot zgłoszenia: Planowana zmiana Art 7 ust 1 stanowi, że WIA utraci ważność automatycznie w momencie wejścia w życie zmiany przepisów prawa, przepisów wstępnych, uwag, lub uwag dodatkowych do CN. Takie rozwiązanie całkowicie pozbawia podmioty bezpieczeństwa i gwarancji pewności prawnej. W przekonaniu członków ZP PRW zmiana nie jest zasadna, a jeżeli miałaby być rozważana, to utrata ważności WIA winna następować w wyniku decyzji organu podatkowego.
    Efekt: Brak informacji.
  • Przedmiot zgłoszenia: Ponadto planowane uchylenie art. 7 h ust. 2 jest kolejnym krokiem pozbawiającym podmioty bezpieczeństwa prowadzenia działalności. Jeżeli WIA będzie traciła ważność już w momencie zmiany przepisów prawa, przepisów wstępnych, uwag, lub uwag dodatkowych do CN, należy się spodziewać wielu sytuacji, których przedsiębiorcy zostaną postawieni w stanie zaskoczenia. Spowoduje to chaos oraz trudności organizacyjne i prawne. Wnioskujemy zatem, aby w razie utrzymania decyzji o wpływie przepisów prawa, przepisów wstępnych, uwag lub uwag dodatkowych do sekcji lub działów w Nomenklaturze Scalonej na ważność WIA, w mocy pozostawał Art. 7h ust.2 tj. by WIA mogła być stosowana przez podmiot przez okres 6 miesięcy od decyzji organu podatkowego unieważniającej WIA, lub ewentualnie przez 6 miesięcy od wejścia w życie przepisów powodujących utratę jej ważności, w razie gdyby nie uwzględniona została nasza propozycja dotycząca anulacji ważności WIA w wyniku decyzji administracyjnej.
    Efekt: Brak informacji.
  • Przedmiot zgłoszenia: Proponowane dodanie przepisu Art.7ha stanowi, że organ podatkowy może zmienić WIA w sytuacji zmiany interpretacji Nomenklatury Scalonej. Takie rozwiązanie budzi duże zaniepokojenie branży winiarskiej. Jak już wspomniano, w związku z bardzo ogólnymi zapisami Nomenklatury Scalonej oraz brakiem, na poziomie unijnym, jednolitej definicji wyrobów fermentowanych ani nawet wyznaczenia charakterystycznych cech tych napojów, obserwowane są istotne rozbieżności w klasyfikacji wyrobów, a tym samym w interpretacji zapisów w poszczególnych państwach członkowskich. Klasyfikacja wyrobów fermentowanych opiera się na nieobiektywnych zasadach np. ocenie organoleptycznej wyrobów, której kryteria nie zostały określone. W tej sytuacji, możliwość zmiany WIA budzi duże obawy i pozbawia branżę winiarską ostatniego narzędzia stabilizacji warunków funkcjonowania przedsiębiorstw. Dodatkowo utrudniającym zagadnieniem jest fakt, że w projekcie nie przewidziano wprowadzenia czasu, w którym możliwe byłoby stosowanie dotychczasowej WIA w razie zmiany. Ze względów organizacyjnych, okres taki powinien trwać, w naszej opinii, przez 6 miesięcy od wydania decyzji zmieniającej.
    Efekt: Brak informacji.
  • Przedmiot zgłoszenia: W projekcie ustawy przewidziano wprowadzenie trzyletniego okresu ważności WIA. Argumentem jest zwiększenie nadzoru merytorycznego nad wydanymi i obowiązującymi decyzjami. Propozycja ta wydaje się jednak nadmierną regulacją, w przypadkach gdy produkty, na które uzyskano WIA nie uległy zmianie. Wnioskujemy zatem o uproszczoną procedurę ponownego uzyskiwania WIA na produkt, którego WIA wygasła po 3 latach. W sytuacji, gdy zmianie nie uległy cechy, parametry i receptura produktu, ponowne WIA powinno być wydawane w sposób uproszczony, bez konieczności powielania całości procedury, w szczególności ponownego przeprowadzania badań i analiz. Ograniczy to w znacznym stopniu koszty ponoszone przez przedsiębiorców oraz nakład pracy odpowiedzialnych organów.
    Efekt: Brak informacji.
  • Przedmiot zgłoszenia: W kontekście powyższych uwag pragniemy zauważyć, że proponowana zmiana Art. 7d ust. 3 tj. fakt, że WIA wiązać mą oprócz organów podatkowych, również pomiot na rzecz którego została wystawioną w zamierzeniu mająca porządkować rynek, staje się dodatkowym argumentem zniechęcającym do występowania o nią. Uzyskiwanie WIA wiążącej podmiot, w realiach wjktórych decyzja może w sposób nagły zostać zmienioną lub stracić ważność, oznacza postawienie podmiotu w trudnej sytuacji i staje się bezcelowe, a nawet ryzykowne dla prowadzonej działalności.
    Efekt: Brak informacji.

Komisja Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Posiedzenie nr 239)

13 czerwca 2018
Temat: Pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych (druk nr 2547);
Temat: Rozpatrzenie informacji Ministra Finansów dotyczącej planowanych zmian w zakresie nakładania znaków akcyzy na niektóre typy alkoholi w obrocie wewnątrzwspólnotowym.
Numer druku sejmowego: 2547
  • Obecność na posiedzeniu
  • Zabranie głosu

Projekt ustawy o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia

Projekt ustawy o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia

Projekt rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zmieniającego rozporządzenie w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych

Projekt rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zmieniającego rozporządzenie w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych

Rejestry
Rejestr KRS
27.07.2015
Nr KRS: 0000568756
Siedziba: Ul. Świętokrzyska 20 00-002, Warszawa
Kategorie
związki pracodawców
Sprawy

Komisja Zdrowia (Posiedzenie nr 12)

13 lutego 2020
Temat: rządowy projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów (druk nr 210).
  • Obecność na posiedzeniu

Ustawa o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw

Zgłoszenie zainteresowania pracami nad ustawąMinisterstwo Finansów

23 września 2019
  • Przedmiot zgłoszenia: Planowana zmiana Art 7 ust 1 stanowi, że WIA utraci ważność automatycznie w momencie wejścia w życie zmiany przepisów prawa, przepisów wstępnych, uwag, lub uwag dodatkowych do CN. Takie rozwiązanie całkowicie pozbawia podmioty bezpieczeństwa i gwarancji pewności prawnej. W przekonaniu członków ZP PRW zmiana nie jest zasadna, a jeżeli miałaby być rozważana, to utrata ważności WIA winna następować w wyniku decyzji organu podatkowego.
    Efekt: Brak informacji.
  • Przedmiot zgłoszenia: Ponadto planowane uchylenie art. 7 h ust. 2 jest kolejnym krokiem pozbawiającym podmioty bezpieczeństwa prowadzenia działalności. Jeżeli WIA będzie traciła ważność już w momencie zmiany przepisów prawa, przepisów wstępnych, uwag, lub uwag dodatkowych do CN, należy się spodziewać wielu sytuacji, których przedsiębiorcy zostaną postawieni w stanie zaskoczenia. Spowoduje to chaos oraz trudności organizacyjne i prawne. Wnioskujemy zatem, aby w razie utrzymania decyzji o wpływie przepisów prawa, przepisów wstępnych, uwag lub uwag dodatkowych do sekcji lub działów w Nomenklaturze Scalonej na ważność WIA, w mocy pozostawał Art. 7h ust.2 tj. by WIA mogła być stosowana przez podmiot przez okres 6 miesięcy od decyzji organu podatkowego unieważniającej WIA, lub ewentualnie przez 6 miesięcy od wejścia w życie przepisów powodujących utratę jej ważności, w razie gdyby nie uwzględniona została nasza propozycja dotycząca anulacji ważności WIA w wyniku decyzji administracyjnej.
    Efekt: Brak informacji.
  • Przedmiot zgłoszenia: Proponowane dodanie przepisu Art.7ha stanowi, że organ podatkowy może zmienić WIA w sytuacji zmiany interpretacji Nomenklatury Scalonej. Takie rozwiązanie budzi duże zaniepokojenie branży winiarskiej. Jak już wspomniano, w związku z bardzo ogólnymi zapisami Nomenklatury Scalonej oraz brakiem, na poziomie unijnym, jednolitej definicji wyrobów fermentowanych ani nawet wyznaczenia charakterystycznych cech tych napojów, obserwowane są istotne rozbieżności w klasyfikacji wyrobów, a tym samym w interpretacji zapisów w poszczególnych państwach członkowskich. Klasyfikacja wyrobów fermentowanych opiera się na nieobiektywnych zasadach np. ocenie organoleptycznej wyrobów, której kryteria nie zostały określone. W tej sytuacji, możliwość zmiany WIA budzi duże obawy i pozbawia branżę winiarską ostatniego narzędzia stabilizacji warunków funkcjonowania przedsiębiorstw. Dodatkowo utrudniającym zagadnieniem jest fakt, że w projekcie nie przewidziano wprowadzenia czasu, w którym możliwe byłoby stosowanie dotychczasowej WIA w razie zmiany. Ze względów organizacyjnych, okres taki powinien trwać, w naszej opinii, przez 6 miesięcy od wydania decyzji zmieniającej.
    Efekt: Brak informacji.
  • Przedmiot zgłoszenia: W projekcie ustawy przewidziano wprowadzenie trzyletniego okresu ważności WIA. Argumentem jest zwiększenie nadzoru merytorycznego nad wydanymi i obowiązującymi decyzjami. Propozycja ta wydaje się jednak nadmierną regulacją, w przypadkach gdy produkty, na które uzyskano WIA nie uległy zmianie. Wnioskujemy zatem o uproszczoną procedurę ponownego uzyskiwania WIA na produkt, którego WIA wygasła po 3 latach. W sytuacji, gdy zmianie nie uległy cechy, parametry i receptura produktu, ponowne WIA powinno być wydawane w sposób uproszczony, bez konieczności powielania całości procedury, w szczególności ponownego przeprowadzania badań i analiz. Ograniczy to w znacznym stopniu koszty ponoszone przez przedsiębiorców oraz nakład pracy odpowiedzialnych organów.
    Efekt: Brak informacji.
  • Przedmiot zgłoszenia: W kontekście powyższych uwag pragniemy zauważyć, że proponowana zmiana Art. 7d ust. 3 tj. fakt, że WIA wiązać mą oprócz organów podatkowych, również pomiot na rzecz którego została wystawioną w zamierzeniu mająca porządkować rynek, staje się dodatkowym argumentem zniechęcającym do występowania o nią. Uzyskiwanie WIA wiążącej podmiot, w realiach wjktórych decyzja może w sposób nagły zostać zmienioną lub stracić ważność, oznacza postawienie podmiotu w trudnej sytuacji i staje się bezcelowe, a nawet ryzykowne dla prowadzonej działalności.
    Efekt: Brak informacji.

Komisja Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Posiedzenie nr 239)

13 czerwca 2018
Temat: Pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych (druk nr 2547);
Temat: Rozpatrzenie informacji Ministra Finansów dotyczącej planowanych zmian w zakresie nakładania znaków akcyzy na niektóre typy alkoholi w obrocie wewnątrzwspólnotowym.
Numer druku sejmowego: 2547
  • Obecność na posiedzeniu
  • Zabranie głosu

Projekt ustawy o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia

Projekt ustawy o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia

Projekt rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zmieniającego rozporządzenie w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych

Projekt rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zmieniającego rozporządzenie w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych

Rejestry
Rejestr KRS
27.07.2015
Nr KRS: 0000568756
Siedziba: Ul. Świętokrzyska 20 00-002, Warszawa
Kategorie
związki pracodawców