Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

JTI Polska Sp. z o.o.

  • Sprawy
  • Branże
  • Kategorie
  • Zatrudnieni
Sprawy

Projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw(UD557)

Zgłoszenie zainteresowania pracami nad ustawąMinisterstwo Finansów

23 września 2019
  • Przedmiot zgłoszenia: W przypadku wprowadzenia obowiązku prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych w formie elektronicznej postulujemy o zrównanie terminu nałożenia tego obowiązku na duże podmioty z terminem nałożonym na małych 5 średnich przedsiębiorców, tj. od 11 stycznia 2021 r. W ocenie Spółki różnice w terminach nałożenia tych obowiązków na poszczególne podmioty są nieuzasadnione. Należy jednocześnie zauważyć, że projektowana zmiana będzie wymagała od przedsiębiorców zweryfikowania wszystkich funkcjonujących obecnie ewidencji i stworzenia nowych systemów elektronicznych. W przypadku dużych podmiotów, takich jak JTI Polska, które posiadają w Polsce kilka zakładów produkcyjnych, oznacza to zaangażowanie w proces wielu działów i osób. Należy zatem uznać, że konieczność dostosowania się do nowych przepisów od 1 stycznia 2020 r. przez duże podmioty będzie niezwykle trudne do spełnienia.
    Efekt: Brak informacji.
  • Przedmiot zgłoszenia: Zmiany w ustawie o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów W ocenie Spółki propozycję zawartą w art. 10 Projektu, który uchyla ust. 6 w art. 3 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów, należy uznać za niekorzystną i nadmiernie obciążająca legalnie działających przedsiębiorców. Na mocy aktualnych przepisów, systemowi monitorowania przewozu i obrotu nie podlega przewóz m.in. towarów objętych procedurą celną tranzytu, czy też przemieszczanych w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy, ponieważ są one zgłaszane w ramach systemu EMCS/NCTS. Uchylenie art. 3 ust 6 Ustawy spowoduje konieczność podwójnego zgłaszania towarów w dwóch systemach równocześnie, co w ocenie Spółki nie znajduje racjonalnego uzasadnienia. Systemy EMCS/NCTS stanowią wystarczające potwierdzenie rejestracji przemieszczenia towarów i od lat z powodzeniem służą monitorowaniu przemieszczeń towarów. Celem tych systemów było pełne zautomatyzowanie obsługi procedur, tak aby dane związane z przemieszczeniami były przechowywane, przekazywane i przetwarzane w ramach jednego systemu. Każde przemieszczenie wyrobu, czy to w systemie EMCS czy NCTS ma swój unikalny numer i w ramach przemieszczania jest łatwo identyfikowane przez urzędy państw członkowskich. W ocenie Spółki dublowanie obowiązków, które są już wykonywane przez przedsiębiorców w ramach innych systemów, będzie dodatkowym obciążeniem administracyjnym, wymagającym zaangażowania w proces dodatkowych zasobów ludzkich i finansowych zarówno po stronie przedsiębiorcy, dostawcy, jak i przewoźnika, co też wpływa na spowolnienie procesów w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Wydaje się zatem, że projektowana zmiana będzie złamaniem zasady proporcjonalności określonej w Konstytucji Biznesu, zgodnie z którą nie można nakładać na przedsiębiorcę nieuzasadnionych obciążeń regulacyjnych. Także Strategia na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju wskazuje, iż powinno zapobiegać się zakładaniu nieuzasadnionych zobowiązań na przedsiębiorców. Wymienia ona także konieczność dążenia do poprawy otoczenia prawnego, w którym funkcjonują przedsiębiorcy. W związku z tym Spółka wnioskuje o usunięcie propozycji zawartej w art 10 projektowanej Ustawy.
    Efekt: Brak informacji.

Komisja Infrastruktury (Posiedzenie nr 61)
Komisja Finansów Publicznych (Posiedzenie nr 165)

07 lutego 2017
Temat: Pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów (druk nr 1244)
Numer druku sejmowego: 1244
  • Obecność na posiedzeniu

Projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych

Projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych

Projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych

Projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych

Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy

Numer projektu z wykazu: 10.53

14 sierpnia 2015
Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy
  • Udział w konsultacjach publicznych

Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy

Numer projektu z wykazu: 10.53

14 sierpnia 2015
Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy
  • Udział w konsultacjach publicznych

Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy

Numer projektu z wykazu: 10.53

14 sierpnia 2015
Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy
  • Udział w konsultacjach publicznych

Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy

Numer projektu z wykazu: 10.53

14 sierpnia 2015
Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy
  • Udział w konsultacjach publicznych
Kategorie
przedsiębiorstwa i spółdzielnie
Sprawy

Projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw(UD557)

Zgłoszenie zainteresowania pracami nad ustawąMinisterstwo Finansów

23 września 2019
  • Przedmiot zgłoszenia: W przypadku wprowadzenia obowiązku prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych w formie elektronicznej postulujemy o zrównanie terminu nałożenia tego obowiązku na duże podmioty z terminem nałożonym na małych 5 średnich przedsiębiorców, tj. od 11 stycznia 2021 r. W ocenie Spółki różnice w terminach nałożenia tych obowiązków na poszczególne podmioty są nieuzasadnione. Należy jednocześnie zauważyć, że projektowana zmiana będzie wymagała od przedsiębiorców zweryfikowania wszystkich funkcjonujących obecnie ewidencji i stworzenia nowych systemów elektronicznych. W przypadku dużych podmiotów, takich jak JTI Polska, które posiadają w Polsce kilka zakładów produkcyjnych, oznacza to zaangażowanie w proces wielu działów i osób. Należy zatem uznać, że konieczność dostosowania się do nowych przepisów od 1 stycznia 2020 r. przez duże podmioty będzie niezwykle trudne do spełnienia.
    Efekt: Brak informacji.
  • Przedmiot zgłoszenia: Zmiany w ustawie o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów W ocenie Spółki propozycję zawartą w art. 10 Projektu, który uchyla ust. 6 w art. 3 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów, należy uznać za niekorzystną i nadmiernie obciążająca legalnie działających przedsiębiorców. Na mocy aktualnych przepisów, systemowi monitorowania przewozu i obrotu nie podlega przewóz m.in. towarów objętych procedurą celną tranzytu, czy też przemieszczanych w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy, ponieważ są one zgłaszane w ramach systemu EMCS/NCTS. Uchylenie art. 3 ust 6 Ustawy spowoduje konieczność podwójnego zgłaszania towarów w dwóch systemach równocześnie, co w ocenie Spółki nie znajduje racjonalnego uzasadnienia. Systemy EMCS/NCTS stanowią wystarczające potwierdzenie rejestracji przemieszczenia towarów i od lat z powodzeniem służą monitorowaniu przemieszczeń towarów. Celem tych systemów było pełne zautomatyzowanie obsługi procedur, tak aby dane związane z przemieszczeniami były przechowywane, przekazywane i przetwarzane w ramach jednego systemu. Każde przemieszczenie wyrobu, czy to w systemie EMCS czy NCTS ma swój unikalny numer i w ramach przemieszczania jest łatwo identyfikowane przez urzędy państw członkowskich. W ocenie Spółki dublowanie obowiązków, które są już wykonywane przez przedsiębiorców w ramach innych systemów, będzie dodatkowym obciążeniem administracyjnym, wymagającym zaangażowania w proces dodatkowych zasobów ludzkich i finansowych zarówno po stronie przedsiębiorcy, dostawcy, jak i przewoźnika, co też wpływa na spowolnienie procesów w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Wydaje się zatem, że projektowana zmiana będzie złamaniem zasady proporcjonalności określonej w Konstytucji Biznesu, zgodnie z którą nie można nakładać na przedsiębiorcę nieuzasadnionych obciążeń regulacyjnych. Także Strategia na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju wskazuje, iż powinno zapobiegać się zakładaniu nieuzasadnionych zobowiązań na przedsiębiorców. Wymienia ona także konieczność dążenia do poprawy otoczenia prawnego, w którym funkcjonują przedsiębiorcy. W związku z tym Spółka wnioskuje o usunięcie propozycji zawartej w art 10 projektowanej Ustawy.
    Efekt: Brak informacji.

Komisja Infrastruktury (Posiedzenie nr 61)
Komisja Finansów Publicznych (Posiedzenie nr 165)

07 lutego 2017
Temat: Pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów (druk nr 1244)
Numer druku sejmowego: 1244
  • Obecność na posiedzeniu

Projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych

Projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych

Projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych

Projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych

Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy

Numer projektu z wykazu: 10.53

14 sierpnia 2015
Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy
  • Udział w konsultacjach publicznych

Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy

Numer projektu z wykazu: 10.53

14 sierpnia 2015
Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy
  • Udział w konsultacjach publicznych

Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy

Numer projektu z wykazu: 10.53

14 sierpnia 2015
Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy
  • Udział w konsultacjach publicznych

Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy

Numer projektu z wykazu: 10.53

14 sierpnia 2015
Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy
  • Udział w konsultacjach publicznych
Kategorie
przedsiębiorstwa i spółdzielnie