Ochrona zabytków, prowadzenie lub finansowanie państwowych instytucji kultury (muzeów, galerii sztuki, teatrów, filharmonii), współpraca kulturalna za granicą, nadzór nad szkolnictwem artystycznym czy działania na rzecz podtrzymania dziedzictwa narodowego
W serwisie Jawny Lobbing branża kultura obejmuje wszystkie działania Komisji Kultury i Środków Przekazu, a więc także działania w zakresie polityki informacyjnej i mediów (prasy, radia i telewizji, wydawnictw).
Najbardziej licznymi podmiotami lobbującymi w kulturze są fundacje, stowarzyszenia oraz organizacje społeczne, za nimi plasują się przedsiębiorstwa i spółdzielnie. Pierwszą trójkę zamykają spółki skarbu państwa i przedsiębiorstwa państwowe.
Najbardziej aktywnymi dla lobbystów miesiącami w minionej kadencji były maj 2016 r., kwiecień 2017 r. oraz marzec 2018 r.
W minionej kadencji najwięcej projektów w tym obszarze przedłożył rząd.