Używamy i uzyskujemy dostęp do cookies i podobnych technologii w celach statystycznych. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Więcej...

Branże / Żegluga

Gospodarka morska, rybołówstwo, a także sprawy żeglugi śródlądowej i dróg wodnych

W VIII kadencji, typami instytucji, które najczęściej lobbowały w zakresie żeglugi były: przedsiębiorstwa i spółdzielnie oraz organizacje społeczne. Stanowiły one ponad połowę wszystkich instytucji, podejmujących działania lobbingowe w Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (GMZ).

W posiedzeniach najczęściej brali udział przedstawiciele następujących instytucji:

59 razy Krajowa Sekcja Morska Marynarzy i Rybaków NSZZ„Solidarność”

28 razy Federacja Związków Zawodowych Marynarzy i Rybaków

22 razy Ogólnopolski Związek Zawodowy Oficerów i Marynarzy

20 razy Krajowa Izba Gospodarki Morskiej.

W VIII kadencji prace sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej największe zainteresowanie budziły w lutym 2016 r. – podczas prac nad informacją na temat budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Wówczas, na sześciu lutowych posiedzeniach komisji, pojawiło się w sumie 86 lobbystów zawodowych i niezawodowych.

 

Sylwia Szołucha04.12.2019
Nowe prawa: Bałtyk chroniony przed inwazyjnymi mikroorganizmami

Obce organizmy trafiają do wód morskich podczas żeglugi. Nowe, międzynarodowe przepisy mają chronić środowisko przed ich szkodliwym wpływem.

Czytaj
Sylwia Szołucha09.11.2019
Nowe prawa: duże zmiany w kodeksie postępowania cywilnego

Sądy cywilne mają pracować sprawniej m.in. przez odejście od tzw. fikcyjnego doręczenia awizo oraz możliwość szybkiego oddalania bezzasadnych pozwów. Wprowadzono także korzystne rozwiązanie dla pracowników bezprawnie zwolnionych z pracy.

Czytaj